Vasarinės automobilių priežiūros priemonės

Vasarinės automobilių priežiūros priemonės

Vasaros sezono metu automobiliui reikalinga ypatinga priežiūra. Mes nusprendėme apžvelgti aspektus, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį, jeigu norite tinkamai prižiūrėti savo automobilį vasarą.

Autochemija – iš dalies sezoninės automobilių priežiūros priemonės. Ryškiausias sezoniškumo pavyzdys – langų apiplovimo skysčiai. Šie skysčiai gali būti žieminiai ir vasariniai. Vasarinių ir žieminių langų apiplovimo skysčių savybės stipriai skiriasi. Į ką gi dar reiktų atkreipti dėmesį automobilių savininkams vasarą, norint išlaikyti savo automobilį gražų ir švarų?

 

Vanduo nepadės.

Vis dėlto mūsų apžvalgą pradėsime nuo langų apiplovimo skysčių. Nepaisant užsitarnauto langų apiplovimo skysčių populiarumo, yra vis dar daug manančių, jog pilti kokį nors specialų skystį langų apiplovimui vasarą – prabanga. Juk yra nemokamas vanduo, kurį „dar mūsų seneliai sėkmingai naudojo“. Tačiau reiktų suprasti, jog vanduo puikiai pašalina tik dulkes. Esant aukštai lauko temperatūrai ant stiklų patenka ir nemažai naftos produktų, kurie sudaro riebalinę plėvelę ant stiklo, ir kurią pašalinti vien vandeniu yra itin sudėtinga. Ant priekinio automobilio stiklo susidarančios žuvusių vabzdžių liekanos taip pat sunkiai nusiplauna paprastu vandeniu ir itin blogina vairuotojo matomumą, vairavimo komfortą. Važiuojant net ir asfaltuotais mūsų keliais ant stiklo patenka ne mažai smėlio, kurį vanduo nuvalo, tačiau tuo pačiu metu valytuvais smėlis yra trinamas ir į stiklo paviršių. Kadangi stiklo ir smėlio kietumas yra panašus, netrukus priekiniame stikle galima pamatyti savotišką tinklelį, sudarytą iš mikroįbrėžimų. Į šiuos įbrėžimus patenka ir purvas, ir dulkės, kurias išvalyti vandeniu labai sunku. Specialių langų apiplovimo skysčių naudojimas užtikrina, jog tokių problemų neatsiras, šie skysčiai specialiai sukurti tam, kad tokių problemų neatsirastų. Vasariniai langų apiplovimo skysčiai išskaido ir nuplauna naftos produktus, jų darinius, žuvusių vabzdžių liekanas ant stiklo, puikiai nuplauna net stambų smėlį ir taip prailgina stiklo eskploatacijos laiką.


Vasarinis stiklų appilovimo skystis daug geriau putoja negu žieminis. Paskutinėje nuotraukoje – apiplovimo rezultatas.

Tačiau kai kuriais atvejais vanduo gali mums praversti. Įmonė „Liqui Moly“ gamina Langų apiplovimo skysčio koncentratą (Art. Nr. 1519). Nedidelis šio skysčio kiekis įpilamas į langų apiplovimo bakelį ir sumaišomas su vandeniu. Tam, kad galima būtų tiksliai dozuoti koncentratą, jo buteliukas yra pagamintas iš dviejų dalių. Spaudžiant apatinę buteliuko dalį, per specialų vožtuvą, skystis patenka į viršutinę buteliuko dalį, kurioje pažymėtas reikiamas skysčio kiekis. Į viršutinę dalį patekęs skystis tiesiog supilamas į bakelį (skystis iš apatinės dalies pylimo metu nepatenka).

Dar reiktų atkreipti dėmesį į specialias „Liqui Moly“ Servetėles langų valymui (Art. Nr. 1595). Servetėlės yra prisotintos specialios medžiagos, puikiai pašalinančios įvairius nešvarumus ant stiklo ir suteikiančios jiems idealią švarą. Šias servetėles greita ir patogu naudoti. Langus iš vidaus galima nuvalyti labai greitai pavyzdžiui stovint automobilių spūstyje.


Siekdami ryškiai pademonstruoti servetėlių efektyvumą, nuvalėme stiklą iš išorės, rezultatas – akivaizdus.

Gyvosios gamtos liekanos

Dar viena tik vasarą aktuali problema – žuvusių vabzdžių liekanos ant automobilio kėbulo. Toeriškai jie turėtų nusiplauti plaunant automobilį, tačiau taip atsitinka ne visada. Labai dažnai automobilių plovyklose naudojami šampūnai negali įveikti stipriai prilipusių vabzdžių liekanų ant automobilio kėbulo. Palikti šių liekanų ant kėbulo nereiktų, kadangi jie sudaro puikias galimybes susidaryti korozijai. Tiems, kurie neplanuoja automobilio pardavinėti jau kitąmet prireiks specialių priemonių, padedančių pašalinti vabzdžių liekanas ant automobilio kėbulo. Visi autochemijos gamintojai tarp savo prekių turi ir tokių specialių priemonių, kurios panašiai ir vadinasi. Dažniausiai jų pavadinimamuose yra ždždiai – ploviklis arba valiklis bei vabzdžiai. Mes išbandėme „Liqui Moly“ Gelinį vabzdžių liekanų valiklį (Art. Nr. 1543). Tam mes pasirinkome sudėtingiausią įmanomą variantą – šliužų liekanas ant automobilio kėbulo. Kas nors kartą susidūrė su tuo, puikiai žino, kad net nuo rankų šliužų liekanos muilu ar net skalbimo milteliais nuplanamos ne iš pirmo karto. Siekdami sustiprinti nešvarumus, mes palaukėme, kol tokia limpanti masė pilnai išdžius. Turime pripažinti, kad priemonė suveikė jau iš pirmo karto. Viską pavyko nuplauti be jokių pėdsakų.


Šliužas – ne visai vabzdys. Tačiau jo liekanos dar ryškesnės ir sunkiau pašalinamos nei vabzdžių. Tiesa, fotosesijos metu nei vienas šliužas nenukentėjo.

 

Vasarą automobiliai dažnai aplima įvairių medžių: pvz liepų žiedlapių, medžių sakų lipniu skysčiu. Kaip ir visi organiniai skysčiai, tokios žiedlapių liekanos, medžių sakai spartina lauku padengtų paviršių koroziją. Todėl itin geras preparatas – „Liqui Moly“ Medžio sakų valiklis (Art. Nr. 1652)


Liqui Moly“ (Art. Nr. 1652) Medžio sakų valiklis ištirpdo ir leidžia pilnai pašalinti ant automobilio kėbulo susidariusią lipnią medžių žiedlapių, sakų plėvelę.

 

Derva

Vasarą, automobilių savininkus be vabzdžių dar erzina ir bitumas: juoda dervos, deguto medžiaga, kuri vasarą dažnai naudojama remonto, taisymo darbams. Karštyje ši medžiaga išsilydo ir stipriai prikimba prie automobilio kėbulo detalių, besisukant tiek aplinkinių, tiek savo paties automobilio ratams. Todėl bituminių apnašų galima rasti ant visų automobilio kėbulo dalių, nuo ratų arkų, iki stogo. Šios apnašos, kaip ir vabzdžių liekanos, įprasto kėbulo plovimo metu sunkiai pašalinamos ir tampa dar vienu korozijos židiniu. Taigi šias apnašas reikia irgi pašalinti specialiomis priemonėmis, kurių, laimei, yra didelis pasirinkimas. „Liqui Moly“ priemonė – Dervos liekanų valiklis (Art. Nr. 1600). Ši priemonė tirštas ar net sukietėjusias bitumo, dervos apnašas paverčia skysta mase, kurią galima lengvai nuvalyti servetėle arba skudurėliu. Reiktų tik nepamiršti, kad po tokio valymo naudotą servetėlę arba skudurą teks išmesti, nes antrąkart jo negalima bus naudoti. Valant su specialiomis bitumo apnašų valymo priemonėmis tenka dirbti ir operatyviai – sukietėjus rudam paviršių padengusiam priemonės sluoksniui, valyti teks dar kartą.


Bitumas ne iš karto pradeda nutekėt. Tačiau nespėjus greitai suskystėjusio jo nuvalyti ir jis kartu su priemone sukietėja, reikia valyti dar kartą.

 

Geriausia pačiam

Galutinis kėbulo valymo etapas, pašalinus įvairias dėmes, nuosėdas, liekanas – kėbulo poliravimas. Poliruoklis ne tik sustiprina lakuoto paviršiaus spalvos sodrumą ir suteikia bligesį, tačiau ir apsaugo laką nuo senėjimo ir priešlaikinio suirimo, taip pat aspaugo kėbulą nuo greito pasidengimo įviariais nešvarumais. Galima poliruoti automobilį specialiuose servisuose, tačiau čia kyla keletas abejonių. Pirma: toks malonumas ne pigiai atsieina, antra: servisuose naudojamų medžiagų kokybė. Poliravimo priemones gamina daugybė įmonių visame pasaulyje. Jų kainos labai skiriasi. Ir niekada nėra garantijos, kad servise tam tikro žinomo prekinio gaminio pakuotėje nėra supiltas kitas, daug pigesnis preparatas. Ir trečia: patikrinti darbo kokybę labai sunku. Deja, specialistai per išsiblaškymą ar neatidumą gali pamiršti nupoliruoti gana didelį kėbulo plotą. Išvada: norint gero ir užtikrinto rezultato, šį darbą reikia atiduoti atlikti patikiem žmonėm arba padaryti pačiam. Rasti tinkamą poliravimo priemonę reiks ne mažai laiko: yra daugybė gamintojų ir dar daugiau jų siūlomų produktų. Norėdami palengvinti automobilių savininkų gyvenimą, taip pat padidinti priemonių efektyvumą ir apsaugines savybes, gamintojai siūlo specializuotas priemones iš kurių išsirinkti yra šiek tiek paprasčiau. Tradiciškai yra išskirtiniai lako poliruokliai „metalik“, „Liqui Moly“ Metalo blizgiklis (Art. Nr. 1424), -  skirti naujiems automobiliams, su itin veikliomis apsauginėmis savybėmis ir pan. Jei vis dėlto neapsisprendžiate, kokio produkto reikia Jums, naudokite tiesiog universalią priemonę, svarbiausia, kad jos gamintojai būtų užsitarnavę gerą vardą ir pasitikėjimą. Mes rekomenduojame „Liqui Moly“ Universalų poliruoklį (Art. Nr. 1679); Blizgesio suteikiantį purškiamą vašką (Art.Nr. 1647).


„Liqui Moly“ Metalo blizgiklis (Art. Nr. 1424). Paskutinėje nuotraukoje gerai matomas poliruoto ir nepoliruoto paviršiaus skirtumas. Automobilio kapotas tik šiek tiek dulkėtas.

 

Ratų priežiūra

Nuo kėbulo nešvarumų pereisime prie ratų užterštumų. Ratų diskasi – labiausiai besipurvinanti automobilio dalis. Negana to, kad jie yra arčiausiai žemės ir ant jų patenka įprasti nešvarumai, ant jų patenka ir dulkės nuo stabdžių kaladėlių. Tai nėra taip aktualu būgniniams stabdžiams, tačiau itin pastebima automobiliuose su diskiniais stabdžiais. Šios dulkės gana smulkios tačiau labai prikimbančios ir juodos spalvos, gadinančios diskų vaizdą. Sugrąžinti diskams pirminę švarą galima specialiomis priemonėmis. „Liqui Moly“ siūlo  specialų Ratų diskų valiklį (Art. Nr. 1597), kuris tiksliai nurodo, kada jau galima nuplauti suskystėjusias nuosėdas. Priemonės duodamas signalas yra spalva. Užpurškus valiklį,  jis yra bespalvis, kai jis tampa sidabrinis, jau reikia jį nuplauti. Priemonę galima nuplauti vandeniu, nebūtinai aukšto slėgio purkštuvu. Galima paprasčiausiai apipilti diskus vandeniu, kuris pašalins tiek nešvarumus, tiek valymo priemonės likučius. Jeigu ratai yra labai purvini, galima užpylus priemone pavalyti šepetėliu.


„Liqui Moly“ Ratų diskų valiklis. (Art. Nr. 1597). Naudojant specialias priemones, išlaikyti diskus švarius nėra labai sudėtinga.

 

Ypatinga  priežiūra padangoms

Diskai blizga, o neryškios, juodumą  praradusios padangos gadina visą vaizdą? Ne problema. Padenkite jas specialiomis „Liqui Moly“ Padangų priežiūros putomis (Art. Nr. 1609). Šiomis baltomis putomis padengus padangas tereikia palaukti kol putos išdžius. Palyginus su visomis anksčiau aptartomis procedūromis, ši – pati paprasčiausia ir greičiausia. Šios priemonės nereikia nuplauti arba nušluostyti. Priemonė įsigeria į padangą ir suteikia jai naują, ryškios spalvos ir pirminio blizgesio vaizdą.


Prie švarių, blizgančių diskų, spalvą praradusios, neryškios padangos atrodo keistai.

 

Tiesa, kalbant apie padangas. Jei nuimtas žiemines padangas paprasčiausiai nunešėte į garažą ar palėpę, tuoj pat parsineškite jas atgal. „Liqui Moly“ siūlomos putos  padangų priežiūrai, pasižymi ir konservuojančiu efektu, prailginančiu padangų eksploatacijos laiką. Jei nepatingėsite ir pasirūpinsite kiekviena padanga - apipurkšite jas specialiomis putomis, prieš nešant jas pusmečiui į garažą, padangas galima bus naudoti papildomai vieną ar net du sezonus.

|Liqui Moly“ Padangų priežiūros putos (Art. Nr.1609),  įsigeria ir pasižymi konservuojančiu efektu. Taigi jų nuplauti nereikia.